Sabtu, 15 Ogos 2009

Sembang-sembang Selingan

Salam sejahtera,


Kemanakah anda menghabiskan cuti dihujung minggu ini? Tentu sekali anda punyai aktiviti sendiri yang menjadi rutin hidup anda disamping ahli keluarga serta rakan-rakan.

Bagi yang bekerja, inilah masanya untuk berehat-rehat dirumah ataupun membawa ahli keluarga pergi 'bersantai' ditempat-tempat yang boleh menghiburkan hati serta menenangkan minda setelah penat bekerja.





Kesibukkan kerja yang melampau akan menjejaskan kualiti hidup. Ahli keluarga yang perlu diberi perhatian akan diabaikan demi tugas untuk mencari kekayaan.








Aktiviti di hujung minggu amat terbaik kita lakukan supaya tubuh badan serta minda mendapat kesegaran untuk memulakan kerja pada minggu seterus dan seterusnya.




Terasa amat cepat sekali masa berlalu, sehari lepas sehari, minggu bertukar minggu, bulan, berubah bulan dan tahun berganti tahun. Bagi saya, amat terasa pantas masa berjalan. Sedar tak sedar umur kita semakin menjengah dewasa dan tua.

Kalau dulu semasa kecil dan remaja, umur tua serta penyakit2 nya bukan untuk kita, kononnya untuk orang lain, tetapi semua itu hampir menghampiri kita.

Begitulah terasanya cepat masa beredar 'mengheret' diri kita bersamanya dan tiada sedikitpun kompromi diberi kepada kita.

'Masa sekarang sudah singkat dari dulu', Kita sering mendengar orang mengatakan begitu. Tetapi kalau difikirkan, jarum jam yang ada ditangan bergerak sama saja pada bila-bila. Betulkan?

Ok oleh itu, kita tidak boleh sama sekali membiarkan masa berlalu begitu saja. Kerana detik2 yang berlalu itu adalah yang tidak sama dan tidak akan kembali lagi.

Saya sedang menyiapkan tutorial yang ke4, dan artikel pendek ini adalah buat selingan sahaja.

Tutorial yang ke 4, bakal akan saya post kan esok, dan saya akan menambahkan sedikit isinya dengan memasukkan Autocad Tips pada setiap tutorial akan datang.



Sekian Selamat Maju Jaya,

author.

2 ulasan:

  1. Dalam mengejar ilmu serta kemewahan hidup, jalan lupa juga kepada kesihatan jasmani dan kesihatan iman. Biarkan kejayaan yang kita capai, bermanafaatkan hidup kita didunia dan di akhirat.

    wasallam,

    BalasPadam
  2. Ya..menyebarkan ilmu yg baik dan bermenafaat adalah suatu amal jariah..

    Tkasih

    BalasPadam