Rabu, 5 Ogos 2009

Salam sejahtera,

Setelah sekian lama tidak menulis kerana 'kealpaan' serta kesibukan urusan kerja, saya kini agak memperolehi masa terluang untuk kembali memberikan anda sesuatu yang sekian lama 'terbengkalai'.

Pengukurnya adalah ramadan yg lepas dan kini ramadan akan kembali lagi menemui kita, sudah tentunya orang-orang yang bergelar muslim akan mengharungi satu masa yang amat berharga menjalankan ibadah puasa yang ternyata baik untuk kesihatan rohani dan jasmani jika dipraktikkan dengan betul.

Saya terpikir untuk menyegarkan semula pemahaman kita tentang Autocad dan info-info mengenainya yang semakin 'canggih' serta hebat yang berada dipasaran.

Perisian Autocad kalau yang original harganya mungkin mencecah ribuan ringgit, seperti yang dimiliki saya harganya lebih RM20K untuk satu perisian. Kalau yang 'pirate' tak perlu diberitahu, mungkin anda sudah sedia maklum. Kita boleh mendapatkannya dengan hanya beberapa ringgit sahaja. Tetapi ada lebih baik saya mengatakan disini, anda cuba elakkan dari menggunakannya secara terbuka atau 'via online' kalau anda tidak mampu membeli yang original.

Ok, saya berpendapat, untuk memulakan sesi baru ini dengan mengutarakan satu sesi pembelajaran Autocad bermula dari bawah, iaitu dari serendah 'level'. Kalau dalam bahasa 'omputih' kita sebut "Autocad for Beginner".

Saya akan mengaturkan sesi tutorialnya disini berperingkat-peringkat dari masa kesemasa.
Nantikan post-post saya yang akan datang. Kesibukan kerja sedikit sebanyak mengganggu kelancaran siri-siri tutorial sebelum ini. Saya mohon maaf sekiranya ini berlaku dilain kali.

Didalam blog ini saya ada link-kan anda dengan artikel2 Autocad tutorial di website-website yang amat memberi info kepada anda yang dahagakan ilmu dalam bidang 'design & drafting'.

sila klik disini...
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=2704278
http://www.cadtutor.net/tutorials/autocad/
http://www.cadtutor.net/
http://www.computer-training-software.com/autocad-2009.htm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan